Драги читаоче,
Чуо си изреку "Ђаво је у детаљима". Но никога више не изненађује да су ђаволска посла свуда око нас, а што је најгоре, нема ни анђела који би вас спасили.
Колико сте пута на разноразним шалтерима доживјели разне врсте неугодности због једног папира? Такозвани реформисти су обећали да ћете све своје послове из парав која вам припадају ријешити у мјесту пребивалишта. Но, у највећем броју случајева то је само парола, а трошкове које ћете имати прибављајући разна увјерења ван мјеста пребивалишта можете префактурисати само небеском царству.
Али, тема није држава и њено, у вријеме избора, снисходљиво излажење у сусрет грађанима. Тема је заштита потрошача и још један зоран примјер како заштите нема.
Наш М:ТЕЛ "имате пријатеља има дивне праксе. Занемаримо сада, на тренутак, проблеме који корисници услуга имају у ромингу, јер то укључује и неку трећу страну, елемент иностраности. Хајде да говоримо о обичном "допуна" пакету у мобилној телефонији.
И заиста "пријатељ" ти омогући да на свакој трафици купиш СИМ картицу и напуни те са 4 марке. Имаш "стандардицу" или "опуштенцију", те опширно рекламиране пакете разних врста допуна за, данас, насушни интернет промет. Прозујиш сајтом, а оно само реклама. Негдје, скромно, за услове кориштења, упути на "књигу" општих услова и "књигу" цјеновник. Обје књиге имају формат 200 страница текста и односе се на све врсте услуга које ова угледна фирма нуди.
Оно што ме је понукало да ово пишем није монетарни губитак који сам доживио користећи допуну као услугу, него однос према потрошачу. И не, не мислим на однос такозваних кол центара и услуга за рекламације, него на однос према потрошачу у фази прибављања услуге.
Елем, да ли сте знали да истеком тарифне опције за интернет требате да искључите опцију саобраћаја мобилног интернета на свом телефону? Наравно да нисте, јер вам то објасне усмено тек када себи направите штету. А како направите штету? Па паметни телефон никада не спава. Истекао вам је купљени гигабајт, а телефон није окончао задатке које сте му задали. Онда се дешава да прво морате да купите допуну (рецимо 5 КМ), па онда активирате жељену тарифну опцију. Но, шта се деси? Купили сте допуну, телефон је одмах повукао податке, и кад сте дошли до одабира тарифне опције, телефон вас обавјештава да немате довољно новца на рачуну. Како? Е ту настаје чиста поезија. Нисте искључили опцију мобилних података, телефон је одрадио нешто мало и попапао паре. На моје велико изненађење, љубазно особље ме упутило на цјеновник услуга који није предмет рекламе, ни заносних објава на интернету или било гдје друго. На страници 78. лијепо пише, истина ситним словима да је општа тарифа за интернет саобраћај на допуни 0,80 марака за МЕГАБАЈТ промета без ПДВ-а, односно са ПДВ округло једна марка за МЕГАБАЈТ.
Ту се човјек осјети потпуно просвијетљено и слуђено у једној јединој спознаји. Просвијетљено, зато што једноставно утврди како је паметни телефон, уствари паметно оруђе масовног уништења буџета потрошача, како нестане ( у једном моменту и свих 20 марака). А онда лудило. Из спознаје извлачите једноставан закључак уз примјену таблице множења да ГИГАБАЈТ који иначе купите за 3 марке у овој, алтернативној стварности опште тарифе, кошта читавих 1.024 марке и да поновим словима хиљаду и двадесет четири марке.
Како је уопште могуће овакво тарифирање? Гдје је ту логика? Да ли је то, уствари, подметнуто наивним иностраним корисницима интернета који би евентуално у ромингу , из неке невоље, активирали мобилни саобраћај? У сваком случају, гледајући у разлику у цијени између пакета и опште тарифе, усуђујем се изнијети оптужбу за директну пљачку.
Грађанин, потрошач, просјечан човјек, када прибавља услугу нема шанси да буде обавјештен о опасностима које га вребају, те посебном начину понашања које мора да савлада да би избјегао пљачку. Када сам, у малом друштву, подијелио ову информацију, нико ми није вјеровао, док нисмо потрошили који драгоцјени мегабајт да превучемо књигу цјеновника и нађемо страницу број 78.
Зато сам понукан да ово и објавим као упозорење многобројним корисницима услуге допуна, а за странце не хајем, када добију рачуне могу само да се ухвате за главу и да се питају гдје су то залутали.
Иначе, кретаивно тумачење Закона о заштити потрошача по коме истицање цјеновника и општих услова на интернет страни даваоца услуге, а и то за све врсте услуга на једном мјесту, задовољава законске обавезе информисања потрошача је крајње нерегуларно и противзаконито. Но, у нашој "земљи чуда" ништа више није чудно, па драги читаоче скромног блога у памет се и уз "ОПУШТЕНЦИЈУ".
Чуо си изреку "Ђаво је у детаљима". Но никога више не изненађује да су ђаволска посла свуда око нас, а што је најгоре, нема ни анђела који би вас спасили.
Колико сте пута на разноразним шалтерима доживјели разне врсте неугодности због једног папира? Такозвани реформисти су обећали да ћете све своје послове из парав која вам припадају ријешити у мјесту пребивалишта. Но, у највећем броју случајева то је само парола, а трошкове које ћете имати прибављајући разна увјерења ван мјеста пребивалишта можете префактурисати само небеском царству.
Али, тема није држава и њено, у вријеме избора, снисходљиво излажење у сусрет грађанима. Тема је заштита потрошача и још један зоран примјер како заштите нема.
Наш М:ТЕЛ "имате пријатеља има дивне праксе. Занемаримо сада, на тренутак, проблеме који корисници услуга имају у ромингу, јер то укључује и неку трећу страну, елемент иностраности. Хајде да говоримо о обичном "допуна" пакету у мобилној телефонији.
И заиста "пријатељ" ти омогући да на свакој трафици купиш СИМ картицу и напуни те са 4 марке. Имаш "стандардицу" или "опуштенцију", те опширно рекламиране пакете разних врста допуна за, данас, насушни интернет промет. Прозујиш сајтом, а оно само реклама. Негдје, скромно, за услове кориштења, упути на "књигу" општих услова и "књигу" цјеновник. Обје књиге имају формат 200 страница текста и односе се на све врсте услуга које ова угледна фирма нуди.
Оно што ме је понукало да ово пишем није монетарни губитак који сам доживио користећи допуну као услугу, него однос према потрошачу. И не, не мислим на однос такозваних кол центара и услуга за рекламације, него на однос према потрошачу у фази прибављања услуге.
Елем, да ли сте знали да истеком тарифне опције за интернет требате да искључите опцију саобраћаја мобилног интернета на свом телефону? Наравно да нисте, јер вам то објасне усмено тек када себи направите штету. А како направите штету? Па паметни телефон никада не спава. Истекао вам је купљени гигабајт, а телефон није окончао задатке које сте му задали. Онда се дешава да прво морате да купите допуну (рецимо 5 КМ), па онда активирате жељену тарифну опцију. Но, шта се деси? Купили сте допуну, телефон је одмах повукао податке, и кад сте дошли до одабира тарифне опције, телефон вас обавјештава да немате довољно новца на рачуну. Како? Е ту настаје чиста поезија. Нисте искључили опцију мобилних података, телефон је одрадио нешто мало и попапао паре. На моје велико изненађење, љубазно особље ме упутило на цјеновник услуга који није предмет рекламе, ни заносних објава на интернету или било гдје друго. На страници 78. лијепо пише, истина ситним словима да је општа тарифа за интернет саобраћај на допуни 0,80 марака за МЕГАБАЈТ промета без ПДВ-а, односно са ПДВ округло једна марка за МЕГАБАЈТ.
Ту се човјек осјети потпуно просвијетљено и слуђено у једној јединој спознаји. Просвијетљено, зато што једноставно утврди како је паметни телефон, уствари паметно оруђе масовног уништења буџета потрошача, како нестане ( у једном моменту и свих 20 марака). А онда лудило. Из спознаје извлачите једноставан закључак уз примјену таблице множења да ГИГАБАЈТ који иначе купите за 3 марке у овој, алтернативној стварности опште тарифе, кошта читавих 1.024 марке и да поновим словима хиљаду и двадесет четири марке.
Како је уопште могуће овакво тарифирање? Гдје је ту логика? Да ли је то, уствари, подметнуто наивним иностраним корисницима интернета који би евентуално у ромингу , из неке невоље, активирали мобилни саобраћај? У сваком случају, гледајући у разлику у цијени између пакета и опште тарифе, усуђујем се изнијети оптужбу за директну пљачку.
Грађанин, потрошач, просјечан човјек, када прибавља услугу нема шанси да буде обавјештен о опасностима које га вребају, те посебном начину понашања које мора да савлада да би избјегао пљачку. Када сам, у малом друштву, подијелио ову информацију, нико ми није вјеровао, док нисмо потрошили који драгоцјени мегабајт да превучемо књигу цјеновника и нађемо страницу број 78.
Зато сам понукан да ово и објавим као упозорење многобројним корисницима услуге допуна, а за странце не хајем, када добију рачуне могу само да се ухвате за главу и да се питају гдје су то залутали.
Иначе, кретаивно тумачење Закона о заштити потрошача по коме истицање цјеновника и општих услова на интернет страни даваоца услуге, а и то за све врсте услуга на једном мјесту, задовољава законске обавезе информисања потрошача је крајње нерегуларно и противзаконито. Но, у нашој "земљи чуда" ништа више није чудно, па драги читаоче скромног блога у памет се и уз "ОПУШТЕНЦИЈУ".
Коментари
Постави коментар